2008-07-14

poning aihhh

salam semua para pembaca! sihat ehh? ade keje nak buat? atau sesaje melepak ..kerjaterlalu sikit utk dibuat? ape2 pun..semoga succes slalu dgn kerjaya korg ehh... ari nih..sbb dah lama tak update..jadi aku mau baharu skit le posting aku..asyik template je dok tukar2..tapi posting dah semggu lebih dah hape..tak de ape nak bual...emm hari ni..aku mau core tskit tntg kawan,sahabat atau ape je lah..

ak mau membebel mcm mana ma kaku slalu membebel dulu ler..sbb dah lama tak dengar dia bebel..rindu la plak..ambik kesempatan nih..biar aku plak ganti di a membebel...aku rasa..korg pun sama gak kan? pasti akan kena bebelan fasal nih..kalau korg tak kena..korg ketegori budak2 baik tu...atau korg dah kawin..mesti korg plak yg akan bebelkan benda yg sama aku nak ceritakan nih...

Mak aku dulu,banyak kali dia pesan 'fendi pilihlah kawan,jgn lah kawan dgn dia tu..kawan lah ngan dia tu" begitu lah dia..sewaktu tu..ape pun aku tak fham..kenapa plak tak leh nak kawan...okey je pun..alah setakat merokok...biarlah..dorg dah nak hisap..bukan nak ikut jgak..itulah alasan yg slalu aku beri..bila ditegur fasal kawan..slalu sangat kan.. membela kawan2 ...rupanya..apa yg dia ckp tu btol...sewaktu ..kita dlm kedaaan biasa..mmg kita takkan terikut..tapi,bila kita menghadapai masaalah..masa remaja kita..kita akan selalu lari masaalah..kita mngmbil jln mudah..ingin melupakan masaalah itu seketika dan ingin segera ..lalu kita mencuba apa yg kawan kita buat..klau pun kita cuba selesaikan masaalah yg dtg..ia cuma seketika.klau tak berjaya.itu lah penyebab mngapa kawan yg baik itu amat perlu..dan kawan yg nakal itu,akan mngajak membuat sesuatu yg menuntut perasaan,yg akhirnya..akan membuat diri sendiri yg terjerat..semua manusia ada masaalah.walau sehebat mana pun kehidupan peribadi seseorg itu pada pandangan kita..

Mujur jgak lah dulu aku berkawan dgn org yg dewasa dari aku,kawan yg sebaya tu tak ramai sgt,
dan aku lebih suka melepak bersama dgn org yg lebih tua.Klau pun aku sendri yg tri ngin nak mencuba apa yg dorg buat..skrg2 mereka..menegur... tapi.dah nama kawan.lama mana..akhirnnya..aku sendri yg memilih jln tu..jadi skrg..aku dah jadi perokok tegar jgak lah.
tapi itu lenih bernasib baik,kerana mereka tak mngajar sebagai mana kawan sebaya yg lebih buas..cuma malangnya aku tak terikut kawan yg baik..kalaulah aku ikutkan kata mak aku dulukan?? pasti lebih baik dari apa yg skrg..

Jadi berhati2 lah memilih kawan..kawan yg baik itu akan membawa kita@ kita sendiri akan terbawa diri kita kejalan yg baik..walau kita merasa kita takkan buat apa yg dorg buat..tapi bila keadaan terdesak..slalunya pemikiran kita akan terbawa apa yg sering kita lihat oleh perlakuan kawan @ sahabt kita..oleh itu.lebih baik lah memilih kawan yg baik..:snow05:

No comments: