2008-06-22

Dimanakah dikau(kisah cinta)

Nak wat tag ke tak ni ehh..best ni..wat tag kat org..sape baca kena tag..ha ha ha...


Hari ni..aku mau puitis..ehh..takde lah.nak layan perasaan jiwang..tetiba je terkenangkan semula si gadis yg pernah memadu maniskan hati ini.

Dalam hayat hidup ini perbagai gadis, wanita, perempuan dan segala mcm pernah ada dlm hidup aku.Ada yg bawa gembira,suka ada yg duka luka dan nestapa...ha ha ha..adoiii

Disaat begini..selalu aku kenangkan bahagia itu,walau terkadang..duka juga datang mengganggu.Sebagai insan pernah melalui gembira bersama..manakan mungkin dpt aku lupakan dia begitu sahaja. Terasa amat bodoh bila kukenangkan perpishan itu,mngapkah aku pitakannye,penyesalan kini telah mnyelebungi khidupan ini

Disuatu masa dahulu,satu senja diringi hujan mulai menitiskan titik2nya,perkenalan tanpa diduga berlaku antara aku dengannya,saksi dhadpan rumahnya sendiri..Dia yg sdg mnggu sebuah bas ingin ke asrama skolahnya,sdgkan aku,sdg merayau tanpa hala>
ku beranikan diri bertannya padanya,siapa? kemana? dan dimana?

Dgn malu dan sopan,dia menjwap sgla persoalan..untng nasibku kerana tujuannya sama dgn ku,,Kuperlawakan dia bersamaku,jujur dan ikhlas.Dia juga begitu belum lagi aku dikenali..jujur dan ikhlas juga.dia menolak..manakan mungkin bukan,,tetapi..benar2 aku ikhlas..akhirnya..dia percayakan aku,,dia menerima juga,,tapi..aku tak mrncang semua ini.aku hanya ada satu topi kledar..

Aku mnyruhnya dia mnggu,semntara aku membeli satu lagi utknya..tetapi malang nasibku..tiada pula aku ketemui..arghhh alang2 mnyeluk perkasam...aku sangup hadapi semuanya,,aku sanggup utk menerima saman trafik.asalkan tidak terlepas..jadi..pada hari itu..dgn tiada memakai topi keledar..aku bawakan juga dia..melintasi jambatan pulau pinang ...ke tanah seberang..dan hingga ke skolahnya tanpa memakai topi..mujur nasib aku,tiada pula aku terjumpa polis..ha ha ha,,lawak le plak..crita cinta ni..

Setelah berbulan aku kenali dirinya,,aku semkin mencuba utk mencintai dirinya,,
tetapi..aku gagal,,aku tak tahu kenapa..pernah aku kerumah ibubapanya meminta izin kluar bersama, semuanya seakan tiada apa2 halangan..tetapi mngapa aku tak dpt mencintai nya,,,ohh hati ini..mngapa kau terlalu keras. utk cuba mencintai sesorg.
sdgkan kau mngetahui hati itu sdg amat mencintai dirimu,,,apakah baru kini kau mnyesali?? okeh...abihhh..

Tu jelah kisah cinta yg best..cinta yg tak best plak...pernah gak bnyak sgt le plak..ambik yg satu ni jelah,... kisah ni..jadi masa..aku dok umah sewa..

Masa tu..aku sdg bekerja sebuah kilang..hari2 berulang dari rumah ke tmpat kerja..mngmbil masa yg agak lama jugak,rumah aku yg dok terletak kat area tasek glugor nak pergi ke bukit minyak..ambik masa dlm 45 minit le lebih kurg..tu pun ..mau full trothell speed..hari2..mcm tu..mana leh than..silap2 aribulan..mau kandas atas jln raya..naya je..so..bercadang ngan lain2 member sekilang,kami amik keputusan..carik rumah yg dekat skit ngan tempat keje..so..

Nak jadi ceritanya,aku pun dpt le.satu umah sewa kat bukit minyak tu jugak...dekat2 area tmpat kami keje lah..berhadapan plak ngan umah si awek ni...

Pagi gi keja ..balik umah.pergi balik..masuk le hari minggu..so cuti..dok le umah..
rilek2..dok depan pintu,,terpndang le seorang awek yg cun..sedang menyidaikan ampaiaan nya utk menjemur basuhan pakaiaanya..emm hati mula suke,senyum mula diukir tangan mula
melambai..akhirnya..perkenalan mula terbina..Kes nak kenal ni pun..lawak le jgaknye,.

Dlm umah awek tu rupenye2 ade 3 org awek cun..masuk yg dah kawin..jadi 4 org sumenye
emm..masa mula2 nak kenal tu..termngorat le..si adik yg pplg kecikkkk..bertanya nama bertukar le no tlefon..so dail berckp..dan mula le berkenalan...tapi disbbkan si adik masih si adik..jadi beralah..dpt le plak..si tengah ni..masa tu..tak tahu lagi ade seorg akak yg dah habis dah belajar...so..tlefon2..bwak le kluar berjln2..emm..jadi..berbual2//terkluar le soklan.."awak ehh dok slalu jemur kain ampaiaan tu"..dia jwap"bukan lah..itu akak le"..ehh,ade akak lagi ke? "aaa" ade lagi sorg. akak..dia baru je abih belajar...owhh.."nak kawan ngan akak ke? "emm boleh jugak
minta nombor tlefon dia" jadik..tak jadik le kawan ngan si angah kawan le plak ngan akak nye plak..adoi...main passing2 le plak..kena beralah le..kang lngkah bendul plak..he he he..soo..

so kawan2 le..dlm berbulan jgk..dia kata..nak carik keje...aku dah tak kasik dah..cun siot..nanti sure kena kebasnye..nak keje plak..tmpat yg laki ramai..

Dlm sebulan keje tu..ok le lagi.tetiba dah masuk sebulan lebih..dah jadi renggang.
emm..bile..diselidiki..dpt le diketahui..dah dpt kat supervisor situ le plak.adoi...abihhhhhhhh cerita..dah ko nak kat dia..ko gi blahh aaaa...tu je lah bleh kata pun,,,nak wat pe lagi dah,,myesal le lagi sekali..klau tau.baik kawan ngan adik dia...skolah pun skolah lerrrrr..tapi apakan daya..malas dah le...lepas tu..trus aku dtg sini..n abih cerita..takde org lagi dah dok tggu aku kat sana..balik nanti le carik lain...:snow07:

No comments: