2009-06-28

mutiara


emm.. ape nak tulis ni.. ni gmbar aku kat kedai aku keja.. nama kedai ni.. mutiara.. berada di haiyun sabigh. atau dlm bhsa melayu dia. seksyen 7. @ daerah pun bleh jgak.. negeri atau muhafazah dia. kaherah.. @ cairo.. egypts. @ mesir. bnyaknye atau.. hu hu hu..

keje aku kat sini.. dtg awal2.. buka kedai. masak nasi.. basuh sayur.. cuci kedai.. dari pkol 12. sampai 7 mlm.. lepas masak n siap2 ready kedai.. klau ade plggn. aku masak skit2 jer.. boleh le nak buat masak merah, paprik nasi goreng special.. pattaya.. klau ikut dulu. sume tu. haram aku tak tahu camna nak buat. tapi skrg.. boleh la.. he he he..

nasi plg special kat sini. nama dia. nasi mutiara.. masakan. ni.. masa aku dok mesia. aku tak pernah nampak.. tak pernah mkn.. tak pernah pun tahu wujudnye makanan ni.. tapi entah camna.. plg disukai oleh arab2 disini.. nak kata mknan dorg.. tak jugak.. dorg kata.. ni mknan asia.. hu hu hu.. sbb mknan asasi dorg adalah roti.. mgkin dorg tak mngaku ni mkanan dorg.. dorg kata asia punya mknan.. pdhal.. tak pernah pun aku jumpa.. dirumah aku.. mahupun dikedai2 mamak semelaysia.. ermm. nak tahu apedia.. mutiara ni.. he he he. sebenarnya. mutiara. ni.. ialah kari.. kari yg dibuat sendri.. skrg ni.. aku pun dah pandai cara nak buat kari.. bahan2 ni ade dimana2 je.. sama je cam allagappa.. babas.. adabi dan mcm2 lagi yg ade kat sana..
kire nanti balik. aku takyah beli lagi kot. perencah2 tu sume. buat sendri je. sbb aku dah pandai.. hu hu hu..

emm.. ok lah. ckp le.. jumpa lagi..