2008-08-07

malaysia truly asia..









:snow15: selamat menyambut bulan kemerdekaan malaysia yg ke 51.. berserta sekali tahun melawat malaysia..malaysian truly asia... merdeka merdeka merdeka........ yippy yippy///
dalam bulan ni..aku ade beberapa kenangan jgak..salah satunye..beberapa tahun lepas...semasa
aku kat lumut perak.. pada malam tu..biasa ler..nak kluar sambut merdeka ler..dpt cuti..beberapa hari..sure le. nak kasik havoc skit..duit plak baru masuk.. ape lagi emm..dlm pala hotak..mmg nak wat gile2 ler mlm tu..dah le dok tempat org..duit plak tgh full pocket.. dpt gaji..gaji plak beribu mlm tu..mmg ler syok gile..ingat mlm tu mmg tak mau ingat dunia le kot..
yelah.masa tgah muda..dok jauh plak..emm.. ingat plan tu., mmg ..emm mcm2 ler... nak tu nak ni ler...tapi..tuhan tu masih syg kan aku.. entah cammana...dgn tetiba..masa on the way nak ke tepi pantai tu...ade plak mat navy tgah dok race...,yg member aku ni plak..entah ape nye yg dia fikir ntah..bwak moto..pandang kiri kanan ikut suke ati dia jer..aku yg dok blka ng plak dok usha depan.aku nampak dtg laju gile mat tu stright je potong keta trus menerpa kat kami...member aku plak tak pndg dia..kedabummmm...memusing2 aku atas jln..ngan helmet plak masa tu bleh tercabut..masa dok berpusing tu..aku dok jaga kpla jer..jgn kasik terseret atas jln...k2 plak..sambil dok berpusing tu..dok cover jgn sampai ke jln lawan aku..kreta tgah bnyak...pergh..
nasib aku baik..sume kekaberan aku berjaya...kepala aku save...bdan aku pun tak dilenyek ngan kereta2 yg dok bergerak...n aku abih berpusing btol2..tepi longkang..nasib baik tak jtuh,,,bile kreta..dah abih berhenti..dorg angkat member aku..kaki dia patah..aduii..malang le ko...mamat tu..btol2..hentam kaki dia....dorg angkat dia masuk kreta...nak angkat aku same pergi spital.. tapi aku tanak...aku takde ape..luka skit2 jer...aku balik sendiri jer..member aku yg lain dtg.aku balik ...jadik dorg bwak member sku je pergi spital..so segala niat jhat malam tu..terbantut ler///
itu le kenagan aku mlm merdeka..beberapa thun yg lalu...

:snow35:

2 comments:

Anonymous said...

mmg ler.. setiap sesuatu perkara tu ada hikmah disebaliknya.. mmg Tuhan syg kat awak.. sbb tu dia turunkan satu bencana.. sebagai peringatan.. dan juga utk mjadi penyebab supaya awak tak dpt teruskan niat yg tak baik tu.. kan?

anw4r said...

wow ngerinyeh pengalaman..
bagaikan sudah jatuh ditimpa tangga..